1. Caldo depuratiu de pomes verdes [...la Quaresma]




Com que a casa sempre hem sigut ateus, mai m'havia interessat la Quaresma. 
Un bon dia, però, el meu fill va arribar a casa amb una Senyora Quaresma de 7 potes d'allò més simpàtica, i setmana rere setmana, li vam anar arrencant les potes d'una a una, fins que va quedar ben coixa.
Va ser llavors que em vaig interessar per tema i vaig descobrir el sentit de la Quaresma, un període de 40 dies per fer neteja dels excesos de l'hivern i preparar el cos per al renaixement de la primavera.
Cada any he fet una mica de neteja: no menjar carn, no beure alcohol, prendre caldos depuratius. He fet una mica el que m'ha anat venint de gust.
Aquest any però, ha estat diferent. Segurament s'ha fet realitat la dita de:
"Quan el deixeble està preparat, apareix el mestre" i he descobert una nova manera d'enfocar l'alimentació en el "Sistema curatiu per dieta amucosa" (SCDA) de Karl Ehret.
Vaig començar amb el SCDA ara fa un any amb la intenció de fer-ho durant la quaresma i des de llavors que continuo amb el sistema.

Ja us aniré explicant més sobre el SCDA, però ara us vull deixar la primera recepta d'aquest blog, un caldo depuratiu que us servirà per començar a eliminar toxines.

Ingredients
Dues pomes verdes i àcides amb pell
Dues cebes de Figueres
Tres pastanagues grans
Dues branques d'api
2 litres d'aigua
* Una cullaradeta de fonoll o anís estrellat
Una branca de farigola

Preparació
1. Posem aigua en una olla gran i hi afegim tots els ingredients.
2. Deixem que bulli a foc lent uns i ens perfumi la casa amb les bones olors de l'anís o el fonoll (30 minuts).
3. Un cop cuit el colem i el podem guardar a la nevera.

Consells
Aquest caldo el podeu prendre en dejú durant una setmana, i això sí, no menjar res en unes hores, si no, no us farà cap efecte. Idealment, durant aquesta setmana podríeu limitar els àpats a dues tomes, migdia i vespre, i la resta del dia anar prenent el brou sempre que tingueu gana o set, sense ingerir res sòlid per no iniciar la digestió.

Dietes
Aquesta recepta és compatible amb:
Dieta alcalina
Dieta amucosa (SCDA)
Dieta paleo 
Dieta vegetariana
Dieta vegana
Sense gluten
Sense lactosa
Whole 30

També et pot interessar:

............