8. Amanida de col llombarda [...un petit canvi en el món]




Què passa quan canviem de dieta però el nostre entorn no ho fa? Com que sóc principiant en això de menjar diferent, quan menjo fora sempre pregunto si em poden cuinar alguna cosa que s'adapti a la meva dieta.
Amb la meva parella anem sovint a un petit restaurant que hi ha al barri, no tenen menjar vegetarià però el cuiner sempre es mostra disposat a cuinar per a mi alguna cosa vegetal.
Després d'estar un temps sense anar-hi, aquesta setmana ens hem trobat amb la sorpresa que han canviat la carta: han inclòs plats vegans.
Ho hem fet per tu!, em diu el cuiner, però ens hem adonat que molta gent els demana o sigui que els mantindrem a la carta.
M'ha agradat veure que, a una petita escala, he produït un canvi en el món, com també ho fa la noia d'aquest vídeo, una mica nyonyo, però molt ben fet sobre com lligar canviant de dieta.
El podeu veure clicant aquí.

Nosaltres seguim amb les amanides d'hivern, que encara que ja és primavera, les continuem menjant.

Ingredients
1/4 de col llombarda
* Mitja poma verda
Una pastanaga
Nous (opcional)
Per a la vinagreta: una cullerada de mostassa, una culleradeta de gingebre ratllat, mig got d'oli, el suc de mitja llimona, sal i pebre. (Vegeu la recepta clicant aquí)

Preparació
1. Ratllem la col lombarda i la poma amb la mandolina, molt fina.
2. Fem encenalls de pastanaga amb un pelador.
3. Afegim les nous (opcional) i remenem tot bé.
4. Amanim amb la vinagreta.

Consells
A mi m'agrada aquesta amanida amb un toc picant. Li acostumo a posar força gingebre i no li poso mel a la vinagreta.

Dietes
Aquesta recepta és compatible amb:
Dieta alcalina
Dieta amucosa (SCDA)
Dieta paleo 
Dieta vegetariana
Dieta vegana
Sense gluten
Sense lactosa
Whole 30

Enllaços
Vídeo: http://es.coloribus.com/archivo-de-publicidad-y-anuncios/online/intermarche-lamour-lamour-lamour-22127360/

També et pot interessar:

............